Zgłoś się

O PROJEKCIE

 

Od 1 stycznia 2019 r. rozpoczęliśmy realizację 3-letniego projektu dla Seniorów z Jastrzębia-Zdroju, który wdraża w ich domach usługę opiekuńczą – zdalną, tzw. teleopiekę wraz z innymi typami wsparcia zależnymi od potrzeb uczestnika. Realizatorami projektów są Stowarzyszenie EBI Association, lider w teleopiece w Polsce – firma OPIEKANOVA Sp. z o.o. oraz miasto Jastrzębie-Zdrój z Ośrodkiem Pomocy Społecznej.

W projekcie obejmujemy wsparciem w sumie 300 osób, w tym 100 uczestników wcześniejszego projektu „Bezpiecznie we własnym domu”. W domach uczestników i uczestniczek podłączone są na czas projektu specjalne urządzenia do teleopieki z możliwością 24-godzinnego kontaktu z podopiecznym. W Jastrzębiu-Zdroju funkcjonuje Śląskie Centrum Teleopieki, w którym pracują wykwalifikowani teleopiekunowie (osoby doświadczone w pracy z Seniorami, wśród nich opiekunowie medyczni, psycholog, konsultanci senioralni). Każdy uczestnik przejdzie wywiad z diagnozą potrzeb, podczas którego ustalimy, jakie typy wsparcia dostępne w projekcie poza opieką zdalną mogą pomóc seniorowi w aktywizacji – i te usługi postaramy się dostarczyć. Każda usługa w projekcie jest całkowicie bezpłatna, cały koszt urządzeń i wsparcia  są finansowane z Unii Europejskiej, budżetu państwa i wkładu własnego realizatorów. Koszt projektu to 4 533 879,83 zł. Dofinansowanie jest przewidziane na okres do 31 grudnia 2021 r.

Ale co to jest teleopieka?

Teleopieka to usługa opiekuńcza łącząca nowoczesne technologie teleinformatyczne z pracą profesjonalistów, która ma za zadanie przedłużyć okres samodzielności i niezależności Seniorów we własnym domu. Ta niezwykle precyzyjnie przygotowana usługa pomoże ci, jeśli już martwisz się o swoich rodziców czy dziadków, a nie możesz z nimi spędzać całego czasu. Pozwoli ci pracować, wyjeżdżać na delegacje czy wakacje, będąc pewnym, że ktoś czuwa pod twoją nieobecność nad bezpieczeństwem bliskich ci seniorów. A oni czują się komfortowo, bo nadal są u siebie. Nasza opieka to nie tylko interwencja, ale także kontakt towarzyski i wsparcie psychologiczne 24h/dobę. Jeśli sam jesteś Seniorem lub potrzebujesz wsparcia z powodu niepełnosprawności czy zagraża Ci nagłe pogorszenie stanu zdrowia z powodu choroby przewlekłej – możesz mieć pewność, że dzięki teleopiece, będąc w domu, będziesz w stanie wezwać pomoc w każdym trudnym momencie. Będziesz także mógł/mogła porozmawiać z teleopiekunami w przypadku lęków, obaw czy niepewności. I nadal będziesz mógł/mogła cieszyć się komfortem mieszkania we własnym domu!

Dodatkowo – SOS czyli SKOORDYNOWANA OPIEKA SENIORALNA

W projekcie bardzo ważnym elementem jest Skoordynowanie Opieki Senioralnej. Zaangażowanie sieci sąsiedzkiej, pomoc wolontariuszy, praca pracowników aktywizujących seniorów i opiekunów medycznych, a także zajęcia dedykowane konkretnym grupom uczestników w tworzonym Centrum Seniora mają w sumie przyczynić się do utrzymania stanu Seniorów lub nawet ich aktywizacji. Zatem teleopieka, poza funkcją opiekuńczą (reagowanie na nagłe sytuacje, towarzyszenie poprzez rozmowy towarzyskie, rozmowy z psychologiem) koordynuje także inne działania wspierające naszych uczestników według zindywidualizowanych Planów Działania (IPD).

Rekrutacja do projektu potrwa od 8 do 21 marca dla grupy zamkniętej (uczestnicy projektu BEZPIECZNIE WE WŁASNYM DOMU” i od 8 do 21 kwietnia 2019 dla grupy zamkniętej (z możliwością jej wcześniejszego zakończenia lub przedłużenia – sprawdzaj w aktualnościach). Podłączenia uczestników projektu do systemu teleopiekuńczego są planowane na czerwiec 2019 r.

wykres samodzielnosci

AKTUALNOŚCI

ZASADA KONKURENCYJNOŚCI

Dnia 05.06.2019 r. rozpoczęliśmy postępowanie mające na celu wyłonienie dostawcy kart SIM wraz z usługą abonamentową w dwóch wariantach przez okres co najmniej 30 miesięcy tj. od dnia rozpoczęcia świadczenia usługi do dnia 31 grudnia 2021 r., przeznaczonych do urządzeń ICT (GSM) dla uczestników/uczestniczek projektu 9.2.5. Klikając link można zobaczyć pełną treść ogłoszenia. Zachęcamy do składania ofert.

UWAGA! NABÓR OTWARTY!

Od dnia 24 kwietnia rozpoczynamy otwarty nabór do projektu SOS - dla osób, które nie były uczestnikami wcześniejszego projektu "Bezpiecznie we własnym domu". Nabór - z uwagi na to, że są jeszcze miejsca w projekcie, jest prowadzony do zebrania wymaganej liczby zgłoszeń. Przypominamy, że liczą się tylko zgłoszenia z kompletnymi dokumentami wskazanymi poniżej w części "Zgłoś się". Nabór jest prowadzony - na prośbę OPS tylko w Stowarzyszeniu EBI - ul. Armii Krajowej 25 (duży budynek przy ulicy z szyldem SPAR i czerwonymi pasami po bokach).

Jeśli masz problem z lokalizacją Biura projektu lub potrzebujesz pomocy - zadzwoń. 32 307 52 22.

UWAGA OSZUŚCI

Informujemy, że realizowane przez stowarzyszenie projekty „Bezpiecznie we własnym domu” nie mają nic wspólnego z pojawiającymi się na rynku oszustami np. TeleOpieka24. Naszą wiarygodność i realizowane przez nas działania można potwierdzić w Urzędach Miast w Jastrzębiu-Zdroju i Częstochowie. Przy tej okazji informujemy, że pracownicy projektów przez cały okres jego trwania nie będą pobierali od podopiecznych żadnych opłat. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do wiarygodności pracowników teleopieki można ją potwierdzić w biurze projektu pod numerem telefonu 32 30 75 222.

PRZESUNIĘCIE NABORU OTWARTEGO

Z uwagi na bardzo dużą liczbę prac przy naborze zamkniętym informujemy, że nabór otwarty będzie przesunięty z 1 na 8 kwietnia 2019 roku. Osoby, które chcą zgłosić się do projektu mogą to zrobić tylko poprzez dostarczenie do biura kompletu dokumentów. Jeśli natomiast nie masz możliwości wyjścia z domu i nikt nie może zrobić tego za ciebie - umów się na kontakt bezpośredni z naszym pracownikiem.

NABÓR OTWARTY

Rozpoczynamy już nabór otwarty do projektu SOS skierowany na seniorów, którzy są uczestnikami projektu BEZPIECZNIE WE WŁASNYM DOMU (tylko mieszkańcy Jastrzębia-Zdroju). Teleopiekunowie informują Państwa na bieżąco o konieczności wypełnienia dokumentów. Osoby, które nie są w stanie samodzielnie lub z pomocą rodziny/sąsiadów przekazać nam wskazane przez ekspertów dokumenty będą miały możliwość przekazania dokumentów naszym pracownikom w wyznaczonym telefonicznie terminie. Nabór trwa od 8 do 21 marca 2019 r. Mamy możliwość przyjęcia do projektu SOS tylko 100 osób.

WSPÓŁPRACA

Miło nam poinformować, że już ustalone zostały zasady realizacji projektu "SOS dla Seniora" w zakresie rekrutacji i diagnostyki. By rzetelnie podejść do wyboru uczestników do Zespołu Interdyscyplinarnego pracującego przy narzędziach diagnostycznych i modelu działań z uczestnikami zaprosiliśmy ekspertów teleopieki, metodyków, pracowników socjalnych, lekarzy i pielęgniarki, a także naszego śląskiego konsultanta ds. geriatrii dr Jarosława Derejczyka. Stąd poza zaplanowanymi w projekcie elementami projektu pojawiły się także nowe, które mogą jeszcze bardziej wzmocnić aktywizację naszych seniorów (np. wprowadziliśmy badanie przesiewowe w kierunku chorób neurodegeneracyjnych).

WYSTARTOWALIŚMY!

Startujemy z projektem "SOS dla Seniora", który wesprze minimum 300 mieszkańców i mieszkanek Jastrzębia - Zdroju w wieku powyżej 60 lat usługą opieki zdalnej (teleopieki) oraz koordynowanymi przez nią usługami dodatkowymi prowadzącymi do aktywizacji uczestników. Po etapie diagnostycznym każdy uczestnik i uczestniczka otrzymają Decyzję najczęściej w formie Indywidualnego Planu Działania (IPD) ze wskazaniami, jakie inne typy wsparcia może otrzymać, by efektywnie podnosić swoją aktywność społeczną i życiową. Już niebawem informacje na temat rekrutacji.

70%

>40%

>50%

70% upadków w domach, ludzi powyżej 65-go roku życia zdarza się podczas kąpieli w łazience, gdy dostęp do telefonu jest niemożliwy.
Ponad 40% osób powyżej 65-go roku życia po upadku nie może się samodzielnie podnieść, a więc także dotrzeć do telefonu, aby wezwać pomoc.
Ponad połowa osób w chwili zagrożenia i stresu nie potrafi wybrać właściwego numeru telefonicznego do służb ratunkowych.

JAK TO DZIAŁA?

  1. Uczestnik/czka przechodzi Diagnozę z wywiadem, po którym Zespół interdyscyplinarny określa jego potrzeby, określa Indywidualny Plan Działania i wskazuje typy wsparcia, z jakich będzie mógł skorzystać. Każdy otrzymuje wsparcie w postaci opieki zdalnej.
  2. Podopieczny w domu nosi niewielkie urządzenie na nadgarstku lub szyi. Jest ono wyposażone w guzik umożliwiający wezwanie pomocy. Dodatkowo w mieszkaniu montujemy wysokiej klasy nadajnik, który pozwala na to, by system działał w całym domu.
  3. Wciśnięcie guzika w razie wypadku powoduje natychmiastowe połączenie się z teleopiekunem. Bez względu na porę dnia lub nocy w Śląskim Centrum Teleopieki czekają na wezwania wykwalifikowani opiekunowie i asystenci senioralni. W godzinach dziennych pracuje także psycholog.
  4. Teleopiekun, czyli wykwalifikowany pracownik naszego Centrum, ocenia sytuację i zawiadamia osoby podane do kontaktu, np. sąsiadkę, syna, wnuczkę, wytypowanego pracownika terenowego, a w razie konieczności – wzywa pogotowie. Pozostaje w kontakcie do momentu udzielenia pomocy lub rozwiązania problemu.

5. Jeśli zamontowałeś przed domem sejf na klucz, w razie wezwania teleopiekun podaje pierwszej przybyłej osobie szyfr, by mogła otworzyć drzwi bez niepotrzebnych szkód. Sugerujemy także przekazanie kluczy do mieszkania osobom z Sieci Pomocowej.

6. Na bieżąco jest także realizwane inne przyznane wsparcie (usługi sąsiedzkie/opiekuńcze/wytchnieniowe, Klub seniora), które były przyznane w Diagnozie.

7. Jeśli Senior/ka wymaga dodatkowego wsparcia opiekunów, sąsiadów czy animatorów, które nie było wcześniej przyznane, teleopiekun zgłasza to do Eksperta wsparcia, dokonywana jest ponowna analiza sytuacji Seniora i Zespół interdyscyplinarny decyduje o przyznaniu wsparcia.

 

W ramach usług teleopiekuńczych mamy możliwość uruchomienia pomocy psychologa - rozmowy w razie stresu, lęku czy niepewności. To komfort i bezpieczeństwo osób starszych. Możesz kontaktować się z teleopiekunem kiedy poczujesz taką potrzebę.

W ramach wsparcia bezpośredniego wspieramy Seniorów w zakresie aktywizacji. To cel niemal każdego dodatkowego wsparcia. Stąd co do zasady nie prowadzimy usług w zakresie bieżących potrzeb (poza interwencjami), a te, które mają pomóc w powrocie do stanu sprzed choroby, hospitalizacji, czy sprzed utraty samodzielności. Każda pomoc ma wpisywać się w określony dla uczestnika cel. Stąd w wachlarzu usług pojawiły się usługi sąsiedzkie i opiekuńcze animacyjne, usługi wytchnieniowe, zajęcia Klubu seniora, w tym warsztaty z psychologiem, zajęia pasjonackie i tematyczne, zajęcia uspołeczniające i sportowe. Wszystko, by życie naszych Seniorów było jak najdłuższe, jak najbezpieczniejsze i jak najbardziej wypełnione aktywnością w lokalnej społeczności.

Projekt wdraża bezpłatną usługę na Śląsku!

Centrala alarmowa

Centrala teleopieki to element, który wyróżnia nasz projekt w Polsce. Przez 4 lata wraz powołaną przez właścicieli Fundacją NIEZALEŻNI i z pracującymi w Gdyni teleopiekunami - psychologami, terapeutami, opiekunami medycznymi i asystentami seniora - wypracowano najlepszy model komunikacji z naszymi podopiecznymi. Wraz ze Stowarzyszeniem EBI Association przetestowano także wiele różnych urządzeń, by wybrać najlepszy, profesjonalny system - łatwy do użytkowania przez nawet najstarszych Seniorów i pewny - nie wymaga ładowania nawet do 3 lat użytkowania, daje pewność połączenia z teleopiekunami. OPIEKANOVA transferowała do Polski najlepsze rozwiązania takich systemów teleopiekuńczych, jak te funkcjonujące we Francji, Szwecji i w Niemczech. Dzięki temu wiemy, w jaki sposób działać w sytuacjach zagrożenia, procedury alarmowe są ściśle wpisane w standard działania, ale wiemy też, jak rozmawiać z naszymi podopiecznymi, jeśli kontakt wynika z samotności, lęków czy nudy.  Śląskie Centrum Teleopieki to największa tego typu inicjatywa na Śląsku! Pracują w niej wyszkoleni teleopiekunowie obsługujący kilkuset mieszkańców śląska.
Nasi teleopiekunowie także samodzielnie kontaktują się z naszymi podopiecznymi, by przypomnieć o ważnych wydarzeniach i motywować naszych podopiecznych do działania, poprawić ich komfort życia stałym kontaktem, sprawdzić stan techniczny urządzeń. Dzięki temu znamy naszych podopiecznych i ich potrzeby, reagujemy często z wyprzedzeniem na trudne sytuacje. Wyróżnia nas dbałość o naszych podopiecznych, sympatia do nich. Bo najważniejsza jest u nas zindywidualizowana i skoordynowana opieka, a nie system i nowoczesne technologie, które są tylko pomocnym narzędziem teleopieki. To z kolei powoduje, że wciąż otrzymujemy dowody zaufania i sympatii. Zaufanie z kolei jest warunkiem sprawnie poprowadzonych interwencji w przypadkach groźnych dla życia.

Sieć pomocowa

By Skoordynowana Pomoc w projekcie przebiegała sprawnie niezbędne jest stworzenie dla każdego podopiecznego tzw. SIECI POMOCOWEJ, czyli grupy min. 2 osób, które będą kolejno wzywane do pomocy lub które będą świadczyły określone wsparcie. W sieci pomocowej znajdują się różne osoby, te bliższe miejscu zamieszkania podopiecznego oraz takie, które czują się odpowiedzialne za jego życie i bezpieczeństwo. Także te, które – choćby czasowo – zajmują się Seniorem odpłatnie.  Czym więcej jest osób w sieci, tym lepiej możemy pomóc.

Udział w sieci nie oznacza 100% gotowości na każdorazowe wezwanie teleopiekuna. Centrum teleopieki podejmuje decyzję, jaki rodzaj pomocy jest niezbędny podopiecznemu i kontaktuje się z najbardziej właściwymi osobami (sąsiadem, synem, opiekunką, wolontariuszem, itp.). Wybór kontaktu jest uzależniony od sytuacji i poziomu zagrożenia. Jeśli dana osoba nie jest w stanie pomóc w tym momencie, teleopiekun kontaktuje się z kolejną osobą z SIECI POMOCOWEJ. W najtrudniejszych przypadkach wzywane są także służby publiczne – zwykle pogotowie ratunkowe, ale bywają też przypadki wezwania policji, straży miejskiej czy straży pożarnej. W sieci mogą tez w określonych przypadkach znaleźć się pracownicy OPS, lekarze, pielęgniarki długookresowe czy środowiskowe, oraz inne osoby, które w danym momencie mają możliwość i chęć współpracy dla Seniora. W tym celu także powołano spotkania grupy roboczej EBI/OPS, by pełniej i z lepszym skutkiem pomagać Seniorom korzystając z tych narzędzi pomocowych, które są dostępne w jednej i drugiej organizacji.

Udział w Sieci Pomocowej na całym świecie jest oznaką humanizmu, odpowiedzialności społecznej i prawdziwego dobra. Każdy członek Sieci nie tylko otrzymuje od nas podziękowanie za pomoc, ale także ma możliwość udziału w szkoleniach i doradztwie dla Sieci pomocowych finansowanych z Unii Europejskiej i budżetu Lidera projektu.

Ekspert ds wsparcia, animator w Klubie Seniora

Ekspert ds wsparcia, animator w Klubie Seniora

W ramach projektu z każdym uczestnikiem na bieżąco pracują także Eksperci wsparcia, w tym Eksperci pracujący w Klubie seniora (Eksperci - Animatorzy). Wszyscy odpowiadają za badanie potrzeb Seniora, zmian, jakie zachodzą w jego życiu pod wpływem chorób, urazów, wydarzeń, czy pod wpływem już otrzymanej pomocy. Na bieżąco mają możliwość, konsultując się także z innymi specjalistami, zmiany Planu Działania z uczestnikiem/czką. Chętnie zaproponują, jakie wsparcie byłoby najodpowiedniejsze, a jakie j...
Rodzina, przyjaciele i sąsiedzi

Rodzina, przyjaciele i sąsiedzi

W sieci pomocowej zawsze znajdują się najbliżsi, którzy nie tylko martwią się o stan podopiecznych, ale też są zawsze gotowi do pomocy. Jeśli rodzina lub przyjaciele mieszkają blisko i są w stanie szybko przyjść z pomocą- mamy tu sytuację idealną. Jednak kiedy pracują lub znajdują się daleko, są informowani o interwencji jako kolejne osoby, po zabezpieczeniu opiekunów na miejscu. Szczególnie ważni dla nas są najbliżej mieszkający sąsiedzi, nawet, jeśli słabo ich znamy warto poprosić o wejści...
Wolontariusze

Wolontariusze

Do projektu poszukujemy także wolontariuszy, którzy mogą w różny sposób wspomagać naszych seniorów. Szukamy osób, które pomogą w codziennych sprawach domowych. Ale może to być też miło spędzony czas: towarzyszenie, wspólne spacery, dowiezienie do Klubu seniora, a może wspólna gra w planszówki? Niektórzy pragną posłuchać książek, inni nie mają z kim się pośmiać czy poćwiczyć jogę. A wolontariusz poza umową, którą można wpisać do CV, czy do dokumentów na studia (co pewnie zainteresuje młodszyc...
Opiekun, animator seniora, inni

Opiekun, animator seniora, inni

W przypadkach wyjątkowych potrzeb w zakresie aktywizacji naszych seniorów mogą oni otrzymać pomoc pracujących w Centrum opiekunów medycznych i pracowników terenowych - animatorów i asystentów seniora. Celem ich pracy jest oczywiście aktywizacja, jednak czasem mogą też być wysłani do naszych podopiecznych z powodu interwencji, gdy nikt inny nie może pomóc (nie ma w pobliżu sąsiada czy rodziny), czy przy usługach wytchnieniowych - zajmą się twoim obłożnie chorym seniorem, by nasz podopieczny mógł ...
45167
Wszystkie połączenia alarmowe
963
Połaczenia ratujące życie (udział służb ratowniczych)
22
Liczba teleopiekunów i psychologów
797
Liczba sąsiadów w sieci pomocowej

URZĄDZENIA

Przekaźnik

Przekaźnik

 

Przekaźnik jest centralnym elementem systemu TELEOPIEKI, który jest montowany w domu podopiecznego. Przekaźnik poza stałym połączeniem z przyciskiem alarmowym, posiada także bardzo czuły głośnik i mikrofon, dzięki którym podopieczny może rozmawiać z teleopiekunem w trybie głośnomówiącym w każdym miejscu swojego domu.

Przekaźnik może działać na istniejącej w domu linii telefonicznej stacjonarnej (wersja analogowa przekaźnika), jednak w projekcie zaplanowano podłączenia GSM na zakupionych dla podopiecznych kartach SIM.

Przekaźnik posiada także wewnętrzny przycisk alarmowy oraz znacznik świetlny informujący o połączeniu ze Ślaskim Centrum Teleopieki.

Urządzenia Teleopieki (Przekaźnik i przycisk alarmowy) posiadają własne baterie, które wystarczają na 3-5 lat użytkowania bez wymian. W przypadku wyładowywania się baterii informacja o tym fakcie jest wysyłana automatycznie do Centrum Teleopieki. Urządzenia są także atestowane. Urządzenia są przekazywane uczestnikom na czas ich udziału w projekcie.

Przycisk alarmowy

Przycisk alarmowy

Przycisk alarmowy to element systemu TELEOPIEKI, który podopieczny ma zawsze przy sobie. Ten sam przycisk może być używany – w zależności od preferencji podopiecznego – jako bransoletka lub wisiorek.

Przycisk alarmowy podopieczny zawsze nosi przy sobie, nie ściąga go nawet do spania czy do kąpieli. Jest w pełni wodoodporny, a tworzywo, z którego jest wykonany pozwala na komfort użytkowania. Nie alergizuje, nie oddziałuje na inne urządzenia.

Przycisk alarmowy łączy się z centralką nawet przy zamkniętych drzwiach do łazienki czy sypialni oraz między piętrami czy w ogródku domków jednorodzinnych.

Możliwe jest podłączenie w jednym domu kilku osób.

 

 

 

Dla aktywnych seniorów, którym nie są obce nowoczesne technologie, ale także dla innych osób, które chcą się zabezpieczyć, przygotowaliśmy aplikację alarmową na aparaty dotykowe systemu android. Przyjazny design i intuicyjny interfejs pozwalają na to, by używać aplikacji chętnie i łatwo nawet w sytuacji stresu.
Dzięki aplikacji minimalizujesz ryzyko zagrożenia. Aplikacja już niebawem będzie do pobrania na naszej stronie, a także na stronach realizujących projekt Urzędów Miast.

W przypadku niebezpieczeństwa przytrzymujesz przycisk alarmowy na wyświetlaczu i automatycznie powiadamiasz o tym wybraną sieć pomocową: sąsiada, przyjaciela, syna, opiekuna medycznego, lekarza rodzinnego. Każdego, kto przyłączył do twojej sieci pomocowej. Powiadamianie następuje poprzez wysłanie smsa z wiadomością o potrzebie pomocy i podaniem twojej lokalizacji na mapie oraz automatyczne wybranie numeru osoby do pierwszego kontaktu, z którą łączysz się w trybie głośnomówiącym.

ZGŁOŚ SIĘ!

Tytuł projektu: SOS dla seniora – dłużej w domu, bezpieczniej, aktywniej, pewniej.

Liczba uczestników: 300 mieszkańców Jastrzębia – Zdroju.

Partnerzy Projektu: Miasto Jastrzębie-Zdrój (realizator – OPS),  EBI Association, OPIEKANOVA Sp. z o.o.

Rekrutacja: Grupa zamknięta (uczestnicy projekt „BEZPIECZNIE WE WŁASNYM DOMU”): 8-21 marca 2019 r.

Grupa otwarta: 8- 21 kwietnia 2019 r. INFORMUJEMY, że przedłużyliśmy rekrutację, która będzie realizowana w trybie ciągłym!!!

Zapisy do projektu będą prowadzone na prośbę OPS tylko przez EBI Association, biuro: ul. Armii Krajowej 25, tel. 32 307 52 22 (grupa zamknięta oraz nowe osoby). EBI mieści się w budynku przy ulicy, można go rozpoznać po czerwonych pasach po bokach i dużym szyldzie SPAR przy wejściu. W przypadku trudności ze zlokalizowaniem budynku – prosimy o telefon. Najbliższe przystanki – Armii Krajowej  przy WORD (ok. 200 m) i przystanek Dworzec Zdrój (ok. 550 m).

Szczegóły rekrutacji i naboru są wskazane w REGULAMINIE, stąd prosimy o szczegółowe zapoznanie się z nim. Przyjmujemy tylko kompletne dokumenty – można je pobrać poniżej.

Pobierz Regulamin

 

Dokumenty wymagane przy zgłoszeniu:

Pobierz Formularz zgłoszenia
Pobierz Zaświadczenie lekarskie
Pobierz Oświadczenie o dobrowolnym przystąpieniu do sieci pomocowej
Pobierz Zakres danych do przetwarzania w systemie LSI wymagany przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego

Jeśli zaznaczają Państwo w Formularzu zgłoszenia niepełnosprawność, korzystania z programu PO PŻ, dochód poniżej 150% kryterium dochodowego, wsparcie OPS, opiekę nad niepełnosprawnym dzieckiem, prosimy pamiętać także o dodatkowych załącznikach poświadczających te dane.

„Jeśli kiedyś trafię do nieba, to będę i tak tęsknił za Wami! Bo Anioły nie mogą być lepsze! Dziękuję moi drodzy!”

 

PS. „Dzięki Wam liczę, że trafię tam później niż wcześniej:)”

Zygmunt

„Zrobiłam dokładne rozeznanie. I wiecie… jesteście pierwszymi ludźmi, którzy rozmawiali ze mną o mojej mamie, a nie o sprzęcie i jak go używać. Wiem, że właśnie Was potrzebuję – i ja i mama. Dzięki za ludzkie podejście i troskę.”

Katarzyna – Sieć pomocowa

„Cieszę się, że na Was trafiłem. Mój tata wcześniej był w projekcie, gdzie dostał inne urządzenie. Nie dość, że ciągle było z nim coś nie tak – nie umiał go obsłużyć, ciągle go irytowało, rozładowywało się, to do tego sama usługa nie miała nic wspólnego z opieką. Osoby, które odbierały wezwania od taty nie interesowały się jego lękiem, pytaniami, prośbami. Ukracały rozmowy tylko wydzwaniały do mnie żeby mi powiedzieć, że mam naładować tacie urządzenie, albo do niego iść. Zerwałem umowę i cieszę się , że zrobiłem drugie podejście. W Waszym projekcie czuję, że tata jest zaopiekowany, a ja nie latam jak głupi bez powodu. Idealne rozwiązanie! Oby wszyscy tak pracowali. W trosce o ludzi, a nie o sprzęty. Powiedziałbym Brawo Wy!”

Stanisław – sieć pomocowa

„Dla mnie to jest tak, jakby przebywała tutaj ze mną druga osoba… bardzo dużo mi to daje, bo ja się czuję bezpieczna. Już się nie boję gdy jestem sama w domu, zawsze mogę się połączyć z wami i już nie mam powodu by płakać gdy czasem czuję się samotnie bo bywają też takie dni, jak zapewne u każdego.”

Anna z Jastrzębia-Zdroju

„Od kiedy nosze guzik z moimi teleopiekunami to psychicznie czuje się lepiej i bezpieczniej. Wiem, że gdyby nagle coś mi się stało- bo zdarzało się, że upadłam- to wiem, że mogę nacisnąć guzik i będę miała zaraz wezwaną pomoc.”

Elżbieta, 82 lata

„Dzwonią do mnie i ja dzwonię i rozmawiamy. A wtedy to i samotność szybko mi przechodzi… a rozmawiamy o wszystkich sprawach, mam komu poopowiadać jak to było kiedyś w moim dzieciństwie. I już jestem w lepszym stanie, bo jestem bezpieczna. Pomagacie jak się wywrócę i nie potrafię wstać. Jakby nie Wy to nikt by się nie dowiedział, że leżę.”

Pani Agnieszka, 96 lat

„Kochani dobrze że jesteście z nami, zawsze możemy na was liczyć. Czuję się z Wami jak z dobrym znajomym, a do tego bezpiecznie. Dziękuję Wam z całego serca!

Wiesława Kwiatkowska

„Jestem bardzo zadowolona z moich teleopiekunów, którzy cały czas czuwają. Budzicie mnie każdego ranka, każdą chwilę jestem z Wami i myślę, że pozostanę, bo jesteście kochani. Poleciłabym Was każdemu, kto potrzebuje jakiejkolwiek pomocy na starość, czy jak jest samotny.”

Helena Pietraszkiewicz, lat 85

„Teraz jestem w lepszej sytuacji, czuje komfort, że mogę wyjść spokojnie, nie martwiąc się, że żonie coś się stanie, gdy ja będę robił zakupy.”

„Teraz mam z Wami bezpośredni kontakt i w razie potrzeby teleopiekunowie ściągają męża do domu natychmiast. I są ze mną przez cały czas.”

Zofia i Tadeusz Szymczakowie

Zanim wyposażyłam mamę w „zegarek” z przyciskiem alarmowym truchlałam za każdym razem, kiedy dłużej nie odbierała telefonu. Wyjazdy na wakacje też były stresujące, bo wciąż myśleliśmy z mężem o tym, co dzieje się z mamą pod naszą nieobecność i co zrobimy „jakby…”. O wyjazdach do ciepłych krajów nawet nie myśleliśmy, bo koszty ciągłych połączeń telefonicznych są dla nas za wysokie. Choć początkowo nie byliśmy pewni usługi Teleopieki, teraz wiemy, że to dla nas i naszej mamy niesamowity komfort. Dziękujemy.

Czesława Szmurło

Praca opiekunów z centrali to najlepsze rozwiązanie, o jakim mogliśmy sobie zamarzyć. Mama nadal może mieszkać w swoim mieszkaniu – tak jak chciała, a ja wiem, że stale jest pod kontrolą. Mogę pracować ze spokojna głową.

Jakub Stagna

Wykorzystując rozwiązania telemedyczne i teleopiekuńcze firmy OpiekaNova każdy ma pewność, że to nie tylko dobrze działające systemy informatyczne i cyfrowe, ale także rzetelność, dbałość o obsługę, lojalność i dobrze wdrożone i kontrolowane standardy pracy opiekunów.

Fundacja Niezależni

Noszę na szyi telefon, ale czasami muszę go zdjąć, bo np. przy myciu nie chcę, żeby się zamoczył. A ta opaska jest zawsze w pogotowiu. Wystarczy nacisnąć guzik!
(zanim otrzymał nasz sprzęt medyczny przez 10 godzin był uwięziony we własnej wannie)

Stanisław Szefel, 83 lat

(…)Teleopieka+ umożliwia pozostanie seniorom we własnym środowisku rodzinnym i skraca czas reakcji w sytuacji zagrożenia życia. Teleopiekunowie w sposób profesjonalny służą wsparciem oraz pomagają rozwiązać bieżące problemy seniorów.

MOPS Sopot

Pracownicy centrali TELEOPIEKI+ przy każdym połączeniu, towarzyskim, technicznym czy alarmowym wykazali, że ich wieloletnie doświadczenie gwarantuje bardzo dobrą współpracę zarówno z podopiecznymi, jak i ich otoczeniem i służbami ratunkowymi.

Wszyscy podopieczni wyrazili chęć dalszego korzystania z usług teleopieki.

Stowarzyszenie MEDYCYNA POLSKA Poznań

BIURO PROJEKTU

  • +48 32 30 75 222
  • biuro@ebi.org.pl
  • ebi.org.pl/sos
  • Stowarzyszenie "EBI Association"
    44-330 Jastrzębie-Zdrój
    ul. Armii Krajowej 25