Od 1 czerwca 2017 r. do 31 maja 2019 realizowaliśmy 2 projekty dla Seniorów i osób niepełnosprawnych lub przewlekle chorych, które wdrażały nową usługę opiekuńczą w ich domach. Realizatorami projektów są Stowarzyszenie EBI Association, lider w teleopiece w Polsce – firma OPIEKANOVA Sp. z o.o. oraz miasta Jastrzębie-Zdrój (projekt dla mieszkańców podregionu rybnickiego) i Częstochowa (projekt dla mieszkańców Częstochowy) oraz ich Ośrodki Pomocy Społecznej. Dodatkowo projekt rybnicki wspierają Urzędy Miast ( i OPS-y) Rybnika, Wodzisławia Śl., Raciborza.
W projektach objęliśmy wsparciem w sumie 550 osób. W ich domach podłączone były na czas projektu specjalne urządzenia do teleopieki z możliwością 24-godzinnego kontaktu z podopiecznym. W Jastrzębiu-Zdroju powołano Śląskie Centrum Alarmowe Teleopieki, w którym pracują wykwalifikowani teleopiekunowie (osoby doświadczone w pracy z Seniorami, wśród nich opiekunowie medyczni, psycholog, konsultanci senioralni). Usługa w projekcie była całkowicie bezpłatna, cały koszt urządzeń i wsparcia specjalistów teleopieki są finansowane z Unii Europejskiej, budżetu państwa i wkładu własnego realizatorów.
Ale co to jest teleopieka?
Teleopieka to usługa opiekuńcza łącząca nowoczesne technologie teleinformatyczne z pracą profesjonalistów, która ma za zadanie przedłużyć okres samodzielności i niezależności Seniorów we własnym domu. Ta niezwykle precyzyjnie przygotowana usługa pomoże ci, jeśli już martwisz się o swoich rodziców czy dziadków, a nie możesz z nimi spędzać całego czasu. Pozwoli ci pracować, wyjeżdżać na delegacje czy wakacje, będąc pewnym, że ktoś czuwa pod twoją nieobecność nad bezpieczeństwem bliskich ci seniorów. A oni czują się komfortowo, bo nadal są u siebie. Nasza opieka to nie tylko interwencja, ale także kontakt towarzyski i wsparcie psychologiczne 24h/dobę. Jeśli sam jesteś Seniorem lub potrzebujesz wsparcia z powodu niepełnosprawności czy zagraża Ci nagłe pogorszenie stanu zdrowia z powodu choroby przewlekłej – możesz mieć pewność, że dzięki teleopiece, będąc w domu, będziesz w stanie wezwać pomoc w każdym trudnym momencie. Będziesz także mógł/mogła porozmawiać z teleopiekunami w przypadku lęków, obaw czy niepewności. I nadal będziesz mógł/mogła cieszyć się komfortem mieszkania we własnym domu!
Po okresie realizacji projektu uczestnicy otrzymują możliwość wsparcia teleopieką jeszcze przez 24 miesiące wg ustalonych dla nich ofert – innych projektów, dofinansowań płynących z gmin i ich ośrodków pomocy społecznej lub oferty komercyjnej – specjalnie przygotowanej dla osób, dla których nie znajdziemy innych możliwości nieodpłatnego korzystania z opieki zdalnej. Każdy uczestnik na bieżąco zostanie poinformowany przez koordynatorów o najlepszej dla niego drodze kontynuacji projektu. My natomiast zaświadczamy, iż jesteśmy dla Państwa gotowi świadczyć usługę opieki zdalnej przez minimum kolejne 24 miesiące.
Zgodnie z zasadami realizacji projektów przez najbliższe 2 lata będziemy gotowi do tego, by wspierać Państwa w zakresie opieki zdalnej (teleopieki). Wielu uczestników i uczestniczek ma możliwość uczestniczenia w zaproponowanych przez nas projektach (projekt PCPR Wodzisław, projekt - minigrant Czestochowa, projekt SOS, dofinansowanie gmin), pozostali otrzymują na bieżąco atrakcyjną komercyjną ofertę. Nawet, jeśli Państwo zrezygnują z oferty w dniu rozmowy z naszymi koordynatorami prosimy pamiętać, że jeszcze do 31 maja 2021 mają Państwo możliwość korzystania ze specjalnej oferty. Będziemy też informować Państwa o kolejnych projektach.
31. maja 2019 - I już dobiegliśmy do końca projektów. Wszystkim uczestnikom i uczestniczkom serdecznie dziękujemy za wszystkie przejawy życzliwości, tysiące rozmów, często ważnych nie tylko dla Państwa, ale także dla naszych pracowników. Było nam niezmiernie miło być z państwem i będziemy cieszyć się z kontynuacji naszego kontaktu po 31 maja 2019. O mozlwości przedłużenia projektu będziemy Państwa informować nadal na bieżąco, w zależności od Państwa miejsca zamieszkania, wieku, innych danych będziemy Państwu proponować różne możliwości dalszego wsparcia - w projektach UE, grantach gminnych lub komercyjnie. Do zobaczenia!
Dnia 26 września zakończyliśmy postepowanie ogłoszone 15 września 2017 r., dzięki któremu wyłoniliśmy dostawcę kart SIM wraz z usługą nielimitowanych połączeń głosowych przez okres 20 miesięcy przeznaczonych do urządzeń ICT dla uczestników/uczestniczek projektu 9.2.5-SIM-07EO. Klikając link można zobaczyć pełną treść ogłoszenia i rozstrzygnięcia.
Informujemy, że realizowane przez stowarzyszenie projekty „Bezpiecznie we własnym domu” nie mają nic wspólnego z pojawiającymi się na rynku oszustami np. TeleOpieka24. Naszą wiarygodność i realizowane przez nas działania można potwierdzić w Urzędach Miast w Jastrzębiu-Zdroju i Częstochowie. Przy tej okazji informujemy, że pracownicy projektów przez cały okres jego trwania nie będą pobierali od podopiecznych żadnych opłat. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do wiarygodności pracowników teleopieki można ją potwierdzić w biurze projektu pod numerem telefonu 32 30 75 222.
Ze względu na zbyt małą liczbę zgłoszeń rekrutacja do projektów „Bezpiecznie we własnym domu – nowoczesne technologie w usługach opiekuńczych dla seniorów i osób nie w pełni samodzielnych z podregionu rybnickiego” i „BEZPIECZNIE WE WŁASNYM DOMU – usługi teleopiekuńcze w mieście Częstochowa” zostaje przedłużona. W związku z powyższym od dnia 22.06.2017 r. zgłoszenia do ww. projektów będą przyjmowane w trybie ciągłym i po dostarczeniu kompletu dokumentów rozpatrywane na bieżąco. Rekrutacja zostaje przedłużona, aż do wyczerpania liczby miejsc w projekcie.
Coraz większa liczba mediów interesuje się naszym projektem, pokazując, jak działa teleopieka i kiedy ruszy Śląskie Centrum Alarmowe współfinansowane z Unii Europejskiej. Miło było nam kontaktować się z Państwem poprzez takie media jak Dziennik Zachodnie, Radio eM, Gość Niedzielny, gazeta Jastrząb, Nowiny, gazeta Nasze Jastrzębie, telewizja ORION, Radio 90, Radio Katowice, Silesion PL, telewizja TVT.
W ramach promocji projektów stale nawiązujemy nowe współprace z firmami i instytucjami z naszego regionu, które są zainteresowane sprawami Seniorów. Ostatnio nasi pracownicy przekazali informacje o projekcie pracownikom szpitali w Częstochowie, Raciborzu, Jastrzębiu-Zdroju, Rybniku, Wodzisławiu Śląskim, a także w przychodniach. Ponadto nawiązaliśmy współpracę z Radą Seniora z Jastrzębiu-Zdroju. Wszystkie te instytucje będą nas wspierały podczas promocji i realizacji projektów, za co dziękujemy!.
21 czerwca 2017 została podpisana umowa z firmą Blueform z Jastrzębia-Zdroju, która zajmie się promocją i administracją projektów "Bezpiecznie we własnym domu" zarówno dla podregionu rybnickiego jak i Miasta Częstochowa.
Od 1 czerwca 2017 r. przez 21 dni zbieramy zgłoszenia do projektu "BEZPIECZNIE WE WŁASNYM DOMU". Zapraszamy Seniorów i osoby niepełnosprawne do składania formularzy zgłoszenia.
70%
>40%
>50%
Wiemy, iż na stronę internetową wchodzą głównie osoby młodsze, które są w istotny sposób zainteresowane poprawą jakości życia i bezpieczeństwem Seniorów - ich dzieci, opiekunowie medyczni, sąsiedzi, przyjaciele. Jeśli zatem zastanawiasz się nad projektem, odpowiedz sobie na poniższe pytania dotyczące bliskiej ci osoby starszej:
TELEOPIEKA w projekcie to także pomoc psychologa, rozmowy w razie stresu, lęku czy niepewności. To komfort i bezpieczeństwo osób starszych. Możesz kontaktowac się z teleopiekunem kiedy poczujesz taką potrzebę.
Z tego nowoczesnego rozwiązania korzystają już tysiące osób w Europie! Projekt wdraża bezpłatną usługę na Śląsku!
Zobacz animację na temat funkcjonującej u ns Teleopieki przygotowaną przez naszego partnera z Gdyni - Fundację NIEZALEŻNI.
By pomoc przebiegała sprawnie niezbędne jest stworzenie dla każdego podopiecznego tzw. SIECI POMOCOWEJ, czyli grupy min. 2 osób, które będą kolejno wzywane do pomocy. W sieci pomocowej znajdują się różne osoby, te bliższe miejscu zamieszkania podopiecznego oraz takie, które czują się odpowiedzialne za jego życie i bezpieczeństwo. Czym więcej jest osób w sieci, tym lepiej możemy pomóc.
Udział w sieci nie oznacza 100% gotowości na każdorazowe wezwanie teleopiekuna. Centrum alarmowe podejmuje decyzję, jaki rodzaj pomocy jest niezbędny podopiecznemu i kontaktuje się z pogotowiem lub – jeśli nie ma poważnego zagrożenia życia – z najbardziej właściwymi osobami (sąsiadem, synem, itp.). Wybór kontaktu jest uzależniony od sytuacji i poziomu zagrożenia. Jeśli dana osoba nie jest w stanie pomóc w tym momencie, teleopiekun kontaktuje się z kolejną osobą z SIECI POMOCOWEJ. W przypadku braku własnej Sieci Pomocowej możliwe jest w wyjątkowych sytuacjach wprowadzenie do pomocy naszemu podopiecznemu pielęgniarki lub opiekuna medycznego z projektu.
Udział w Sieci Pomocowej na całym świecie jest oznaką humanizmu, odpowiedzialności społecznej i dobroci. Każdy członek Sieci nie tylko otrzymuje od nas podziękowanie za pomoc, ale także ma możliwość udziału w szkoleniach i doradztwa dla Sieci pomocowych finansowanych z Unii Europejskiej i budżetu Lidera projektu.
Przekaźnik jest centralnym elementem systemu TELEOPIEKI, który jest montowany na ścianie w domu podopiecznego. Przekaźnik poza stałym połączeniem z przyciskiem alarmowym, posiada także bardzo czuły głośnik i mikrofon, dzięki którym podopieczny może rozmawiać z teleopiekunem w trybie głośnomówiącym w każdym miejscu swojego domu.
Przekaźnik może działać na istniejącej w domu linii telefonicznej stacjonarnej (wersja analogowa przekaźnika), jednak w projekcie zaplanowano podłączenia GSM na zakupionych dla podopiecznych kartach SIM.
Przekaźnik posiada także wewnętrzny przycisk alarmowy oraz znacznik świetlny informujący o połączeniu ze Ślaskim Centrum Alarmowym.
Urządzenia Teleopieki (Przekaźnik i przycisk alarmowy) posiadają własne baterie, które wystarczają na 5 lat użytkowania bez wymian. W przypadku wyładowywania się baterii informacja o tym fakcie jest wysyłana automatycznie do Centrum alarmowego. Urządzenia są także atestowane. Urządzenia są przekazywane uczestnikom na czas ich udziału w projekcie.
Przycisk alarmowy to element systemu TELEOPIEKI, który podopieczny ma zawsze przy sobie. Ten sam przycisk może być używany – w zależności od preferencji podopiecznego – jako bransoletka lub wisiorek.
Przycisk alarmowy podopieczny zawsze nosi przy sobie, nie ściąga go nawet do spania czy do kąpieli. Jest w pełni wodoodporny, a tworzywo, z którego jest wykonany pozwala na komfort użytkowania. Nie alergizuje, nie oddziałuje na inne urządzenia.
Przycisk alarmowy łączy się z centralką nawet przy zamkniętych drzwiach do łazienki czy sypialni oraz między piętrami czy w ogródku domków jednorodzinnych.
Możliwe jest podłączenie w jednym domu kilku osób.
Dla aktywnych seniorów, którym nie są obce nowoczesne technologie, ale także dla innych osób, które chcą się zabezpieczyć, przygotowaliśmy aplikację alarmową na aparaty dotykowe systemu android. Przyjazny design i intuicyjny interfejs pozwalają na to, by używać aplikacji chętnie i łatwo nawet w sytuacji stresu.
Dzięki aplikacji minimalizujesz ryzyko zagrożenia. Aplikacja już niebawem będzie do pobrania na naszej stronie, a także na stronach realizujących projekt Urzędów Miast.
W przypadku niebezpieczeństwa przytrzymujesz przycisk alarmowy na wyświetlaczu i automatycznie powiadamiasz o tym wybraną sieć pomocową: sąsiada, przyjaciela, syna, opiekuna medycznego, lekarza rodzinnego. Każdego, kto przyłączył do twojej sieci pomocowej. Powiadamianie następuje poprzez wysłanie smsa z wiadomością o potrzebie pomocy i podaniem twojej lokalizacji na mapie oraz automatyczne wybranie numeru osoby do pierwszego kontaktu, z którą łączysz się w trybie głośnomówiącym.
Tytuł projektu: BEZPIECZNIE WE WŁASNYM DOMU – usługi teleopiekuńcze w mieście Częstochowa.
Liczba uczestników: 200 mieszkańców miasta/gminy.
Partnerzy Projektu: Miasto Gmina Częstochowa (realizator – OPS), EBI Association, OPIEKANOVA Sp. z o.o.
Rekrutacja: Przedłużono rekrutację, zbieramy zgłoszenia do wyczerpania się liczby miejsc.
Główne zapisy do projektu będą prowadzone przez Ośrodek Pomocy Społecznej W Częstochowie (Sekcja Usług Środowiskowych i Instytucjonalnych, ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 2, tel. 34 372 42 09). Zgłoszenia można dokonywać także w Biurze projektu w Jastrzębiu Zdroju.
Pobierz RegulaminTytuł projektu: BEZPIECZNIE WE WŁASNYM DOMU – nowoczesne technologie w usługach opiekuńczych dla seniorów i osób nie w pełni samodzielnych z podregionu rybnickiego.
Liczba uczestników: 290 mieszkańców podregionu.
Partnerzy Projektu: Miasto Jastrzębie-Zdrój (realizator – OPS), EBI Association, OPIEKANOVA Sp. z o.o.
Sieć współpracy: Miasto Rybnik, Miasto Racibórz, Miasto Wodzisław Śląski
Rekrutacja: PRZEDŁUŻONO REKRUTACJĘ – zgłoszenia zbieramy w sposób ciągły do zebrania maksymalnej, dostępnej liczby miejsc.
Zapisy do projektu będą prowadzone przez EBI Association ( min. 145 osób) oraz Ośrodki Pomocy Społecznej w Jastrzębiu, Rybniku, Wodzisławiu Śląskim i Raciborzu (listy klientów OPS). Zgłoszenia można dokonywać także w Biurze projektu w Jastrzębiu Zdroju.
Pobierz Regulamin
ul. Armii Krajowej 25, Jastrzębie-Zdrój, tel. 32 30 75 222, mail: teleopieka@ebi.org.pl
ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 2, Częstochowa, tel. 34 372 42 09
ul. Opolska 9, Jastrzębie-Zdrój, tel. 32 434 96 63
ul. Żużlowa 25, Rybnik, tel. 32 439 93 02
ul. I. Daszyńskiego 3, Wodzisław Śląski, tel. 32 455 62 00
ul. H. Sienkiewicza 1, Racibórz, tel. 32 415 26 50
Zanim wyposażyłam mamę w „zegarek” z przyciskiem alarmowym truchlałam za każdym razem, kiedy dłużej nie odbierała telefonu. Wyjazdy na wakacje też były stresujące, bo wciąż myśleliśmy z mężem o tym, co dzieje się z mamą pod naszą nieobecność i co zrobimy „jakby…”. O wyjazdach do ciepłych krajów nawet nie myśleliśmy, bo koszty ciągłych połączeń telefonicznych są dla nas za wysokie. Choć początkowo nie byliśmy pewni usługi Teleopieki, teraz wiemy, że to dla nas i naszej mamy niesamowity komfort. Dziękujemy.
Praca opiekunów z centrali to najlepsze rozwiązanie, o jakim mogliśmy sobie zamarzyć. Mama nadal może mieszkać w swoim mieszkaniu – tak jak chciała, a ja wiem, że stale jest pod kontrolą. Mogę pracować ze spokojna głową.
Wykorzystując rozwiązania telemedyczne i teleopiekuńcze firmy OpiekaNova każdy ma pewność, że to nie tylko dobrze działające systemy informatyczne i cyfrowe, ale także rzetelność, dbałość o obsługę, lojalność i dobrze wdrożone i kontrolowane standardy pracy opiekunów.
Noszę na szyi telefon, ale czasami muszę go zdjąć, bo np. przy myciu nie chcę, żeby się zamoczył. A ta opaska jest zawsze w pogotowiu. Wystarczy nacisnąć guzik!
(zanim otrzymał nasz sprzęt medyczny przez 10 godzin był uwięziony we własnej wannie)
(…)Teleopieka+ umożliwia pozostanie seniorom we własnym środowisku rodzinnym i skraca czas reakcji w sytuacji zagrożenia życia. Teleopiekunowie w sposób profesjonalny służą wsparciem oraz pomagają rozwiązać bieżące problemy seniorów.
Pracownicy centrali TELEOPIEKI+ przy każdym połączeniu, towarzyskim, technicznym czy alarmowym wykazali, że ich wieloletnie doświadczenie gwarantuje bardzo dobrą współpracę zarówno z podopiecznymi, jak i ich otoczeniem i służbami ratunkowymi.
Wszyscy podopieczni wyrazili chęć dalszego korzystania z usług teleopieki.
Armii Krajowej 25, 44-330 Jastrzębie-Zdrój